Tlačová správa
26.01.2009
AVON SPÚŠŤA NOVÚ MEDIÁLNU KAMPAŇ SVOJHO CHARITATÍVNEHO PROJEKTU
Spoločnosť AVON Cosmetics spúšťa na Slovensku a v Čechách novú mediálnu kampaň charitatívneho projektu „AVON proti domácemu násiliu“, ktorá poukazuje na konkrétne nefyzické formy domáceho násilia, pričom hlavným cieľom projektu naďalej zostáva - zlepšiť informovanosť o problematike domáceho násilia páchaného na ženách.
Spoločnosť AVON Cosmetics spúšťa na Slovensku a v Čechách novú mediálnu kampaň charitatívneho projektu „AVON proti domácemu násiliu“, ktorá poukazuje na konkrétne nefyzické formy domáceho násilia, pričom hlavným cieľom projektu naďalej zostáva - zlepšiť informovanosť o problematike domáceho násilia páchaného na ženách.
Po tom čo spoločnosť AVON Cosmetics v septembri 2008 rozšírila svoje portfólio filantropických aktivít o projekt „AVON proti domácemu násiliu“, a uviedla ho mediálnou kampaňou, ktorá poukazovala na nutnosť rozprávať sa o veciach, ktoré nás trápia a nájsť pre ne riešenie sloganom „hovorme spolu o domácom násilí“, štartuje novú kampaň, v ktorej sa priamo zameriava na nefyzické formy domáceho násilia.
„Nefyzické formy domáceho násilia sú síce menej známe, nehovorí sa o nich, ale sú rovnako rozšírené a nemožno ich nazvať ani ľahšími ani menej bolestivými. Neexistuje žiadna ľahšia alebo ťažšia forma domáceho násilia“, uvádza Michal Borec, riaditeľ pre PR a reklamu ČR a SR spoločnosti AVON. „Práve tieto nefyzické formy násilia zostávajú v úzadí, neviditeľné a jasne neidentifikovateľné. Preto sme sa rozhodli našu novú kampaň venovať práve týmto formám a tak pokračovať v edukácií verejnosti.“
„Nielen modriny z vás robia obeť“
Paradoxne hlavný slogan kampane v sebe nesie slovo modrina, čo je jednoznačný identifikačný znak obetí fyzickej formy domáceho násilia. Modriny sú však využité výtvarnou štylizáciou ako plochy, kde sú zobrazené texty – príbehy (ich fragmenty) týraných žien nefyzickou formou domáceho násilia. Ide o skutočné príbehy žien, ktoré predstavujú tri druhy násilia, konkrétne kontrolu mobilu, obmedzovanie voľného pohybu a zamedzeniu prístupu k financiám. Umiestnené sú na troch rôznych častiach ženského tela – na ramene, pri ústach a pod okom.
Na vizuáloch kampane sa nachádzajú tiež ambasádorky projektu dve svetoznáme topmodelky – Daniela Peštová a Adriana Sklenaříková-Karembeu. Sú ambasádorkami projektu pre Slovenskú a Českú republiku a pomáhajú napĺňať ciele projektu už od jeho vzniku.
Mediálna kampaň štartuje na Slovensku posledný januárový týždeň a potrvá 6 týždňov, pričom je prezentovaná aj netradičnými formami médií.
Kreatívne riešenie mediálnej kampane pochádza z dielne agentúry Vaculik Advertising rovnako ako prvá mediálna kampaň tohto projektu.
Partner projektu
Partnerom projektu je Aliancia žien Slovenska, mimovládna organizácia, ktorá vznikla v roku 1994 a jej činnosť sa orientuje na boj proti domácemu násiliu a obchodu so ženami. Ďalej sa venuje monitorovaniu implementácie medzinárodných dokumentov k problematike žien, ich prekladom a vydávaniu. Poskytuje krízové poradenstvo (prevádzka SOS linky), psychologickú a právnu pomoc. Zaoberá sa aj legislatívnymi aspektmi násilia páchaného na ženách.
www.alianciazien.sk
Náramok odhodlania
Súčasťou projektu je aj získavanie finančných prostriedkov predajom špeciálneho symbolu - Náramku odhodlania. Získané finančné prostriedky poputujú na skvalitnenie služieb SOS linky domáceho násilia prevádzkovanej Alianciou žien Slovenska a na konkrétne projekty orientované na boj proti domácemu násiliu páchanom na ženách na Slovensku.
Náramok odhodlania je vyrobený z elastického materiálu univerzálnej veľkosti a jeho predajná cena je 3,32 EUR/100,- Sk. Náramok je možné zakúpiť si prostredníctvom Avon Lady/Avon Gentleman, alebo na web stránke www.avonprotidomacemunasiliu.sk
Veríme, že šírením osvety, predajom špeciálneho symbolu a spoločným úsilím sa nám podarí pomáhať ženám, ktoré to potrebujú.
Viac informácií Vám poskytnú:
Avon Cosmetics
Andrea Macáková, 0915 77 56 13 , andrea.macakova@avon.com
Veronika Majerková, 0910 806 605 , veronika.majerkova@avon.com.
|